Svoji Tatru zakoupil v roce 2003 ze Zábřehu od pána, který neměl ani čas, ani chuť ani peníze auto opravdu z gruntu renovovat. Bylo celkem kompletní, chyběly jen nějaké drobnosti – pokud za drobnosti považujete původní reflektory Joro, klakson Bosch, směrovky Scintilla apod. Když prozkoumal zbytky laku na voze, pod čtvrtou vrstvou našel odstín světlé barvy – cosi jako slonovou kost. Na voze byla původní přístrojová deska, spínací skříňka, vlastně nic moc nechybělo. Motor se nechal protočit, vypadalo to že měl i kompresi. Až během renovace pan Kunc zjistil, že vůz je vlastně ve velmi špatném stavu, a to téměř po všech stránkách. Celkem dobře vypadala jen původní kožená sedadla. Za vše – ve stavu podle černobílých obrázků – zaplatil 39 000,- Kč. To nebyla špatná cena za veterána, ale ta hlavní investice teprve měla přijít. Po dvouletém parkování v garáži pan Kunc uhranul zkušeného kamaráda, aby se mu pustil do renovace vozu. Práce na voze zabraly téměř dva roky, ale poctivý přístup se vyplatil. Když byl obnoven lak a vše bylo tak krásně nové, pan Kunc to nevydržel a místo zachovalých původních kožených sedaček si nechal udělat kompletně nové kožené čalounění – včetně nových sedaček. Ani odstín čalounění není původní, protože ho majitel vybíral s ohledem na nový lak vozu. V současné době pan Kunc ještě čeká na několik chromovaných okrasných lišt kolem střechy a hlavní práce bude hotova. Tatra nyní projde testací vozu a bude mít veteránská čísla. Auto bylo v Kopřivnici objednané 1.7.1933 panem dr. Hansem Sturmem z Reichenbergu –z Liberce pod objednacím číslem 3082/ 33. Šlo o typ T57 kabriolet Lux a vůz byl převzat prvním majitelem 25.8.1933. I po všech historických peripetiích vozu dodnes souhlasí číslo rámu i motoru. Během renovace majitel posháněl chybějící „cukroví“ jako světlomety a pod, ale zatím jezdí s karburátorem Jikov. Původní anglický Amal 26 VD už sehnal, ale nyní hledá někoho, kdo by karburátor odborně renovoval. Z dokladů k vozu má pan Kunc jen Odborný posudek Národního technického muzea z počátku 90. let 20. století, který si nechal vypracovat jeden z předchozích majitelů z Brandýsa nad Labem. Vůz je v něm popsán jako nekompletní, nepojízdný a téměř úplně shnilý – smyslem posudku bylo, aby cena byla co nejnižší. Odhad zněl na 15 tisíc Kč. Vůz měl směřovat do Německa, ale z koupě podle všeho sešlo. Foto: M.Kunc, Klimkovice (9/08)